ຂປລ. ການຈັດເກັບຄ່າທຳນຽມ ແລະ ບໍລິການ ຢູ່ບັນດາດ່ານຕ່າງໆ ຍັງມີຫລາຍຈຸດບໍ່ທັນ ລວມສູນ ເຮັດໃຫ້ຜູ້ໂດຍສານສັບສົນ ໃຊ້ເວລາບໍ່ແທດເໝາະກັບຕົວຈິງ ແລະ ມີບາງດ່ານສາກົນ ເກັບເງິນຄ່າທຳນຽມ ແລະ ຄ່າບໍລິການ ຍັງບໍ່ທັນຖືກຕ້ອງຕາມລັດຖະບັນຍັດ 003/ປປທ ລົງວັນທີ 26 ທັນວາ 2012 ສະບັບປັບປຸງ. ນອກຈາກນີ້, ການພັດທະນາວຽກງານຂອງຂະແໜງການຕົ້ນຕໍ ຢູ່ດ່ານ ເປັນຕົ້ນແມ່ນ ຢູ່ດ່ານຕຳຫລວດກວດຄົນເຂົ້າ-ອອກເມືອງ, ພາສີ ແລະ ກັກກັນພືດ ຍັງເຮັດພໍໃຜພໍມັນ ຂາດການປະສານສົມທົບ ເພື່ອໃຫ້ມີຄວາມກົມກຽວ ແລະ ສະດວກໃນການເຂົ້າ-ອອກ. ທັງນີ້ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານດັ່ງກ່າວ, ຍັງມີບາງທ້ອງຖີ່ນບໍ່ປະຕິບັດຕາມການຊີ້ນໍາ ຈາກສູນກາງ ແລະ ມີພະ ນັກ ງານ, ເຈົ້າໜ້າທີ່ຈຳນວນໜຶ່ງ ການປະຕິບັດໜ້າທີ່ບາງຄັ້ງ ຍັງມີທັດສະນະທ່າທີ, ກິລິຍາມາລະຍາດຍັງບໍ່ທັນເໝາະສົມ.
ທ່ານ ພົນຕີ ກົງທອງ ພົງພິຈິດ ຮອງລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງປ້ອງກັນຄວາມສະຫງົບ ໃຫ້ຄຳຊີ້ແຈງ ຕໍ່ສະມາຊິກສະພາແຫ່ງຊາດ ທີ່ໄດ້ຍົກຂຶ້ນ ໃນກອງປະຊຸມສະໄໝສາມັນ ເທື່ອທີ 6 ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດຊຸດ ທີ VIIIໃນວັນທີ 27 ພະຈິກ 2018 ທີ່ຫໍປະຊຸມສະພາແຫ່ງຊາດ ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ນີ້ວ່າ: ໃນການປະຕິບັດວຽການໃນໄລຍະຜ່ານມາ ເຫັນວ່າ ຍັງມີຫລາຍຂໍ້ຄົງຄ້າງ ເປັນຕົ້ນ ຢູ່ດ່ານໃນບາງທ້ອງຖິ່ນ ຜູ້ເຂົ້າ-ອອກເມືອງຈຳນວນໜຶ່ງ ບໍ່ປະຕິບັດຕາມລະບຽບ ກໍຄື ຂໍ້ກຳ ນົດກົດໝາຍ ວ່າດ້ວຍການເຂົ້າ-ອອກ ແລະ ການຄຸ້ມຄອງຄົນຕ່າງປະເທດຢູ່ ສປປ ລາວ ຍັງບໍ່ທັນໄດ້ດີປານໃດ; ການກຳນົດປ້າຍບໍລິການເຂົ້າ-ອອກເມືອງ ຢູ່ບັນດາດ່ານຍັງບໍ່ເປັນເອກະພາບກັນ ລະຫວ່າງສູນກາງ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນ. ພ້ອມ ກັນນີ້, ພື້ນຖານໂຄງລ່າງຂອງດ່ານສາກົນຈຳນວນໜຶ່ງ ເຫັນວ່າ ຍັງບໍ່ທັນສົມຄູ່ກັບການເປັນດ່ານສາກົນ ເປັນຕົ້ນລະບົບໄຟຟ້າ, ສະຖານທີ່ຄັບແຄບ, ຫ້ອງນ້ຳສາທາລະນະ, ບາງສະຖານທີ່ມີການຫລີ້ນການພະນັນ ແລະ ຮ້ານຂາຍ ເຄື່ອງ ຕິດກັບດ່ານ ເຮັດໃຫ້ການເຂົ້າ-ອອກເມືອງ ມີຄວາມສັບສົນ.
ທ່ານ ພົນຕີ ກົງທອງ ພົງພິຈິດ ກ່າວຕື່ມວ່າ: ເພື່ອແກ້ໄຂບັນຫາ ແລະ ເພື່ອອໍານວຍຄວາມສະດວກດັ່ງກ່າວນີ້, ກະຊວງປ້ອງກັນຄວາມສະຫງົບ ໄດ້ມີໂຄງການຕິດຕັ້ງໂອໂຕເກດ (Auto-Gate) ເພື່ອອຳນວຍຄວາມສະດວກ ໃຫ້ ແກ່ຜູ້ໂດຍສານ ທີ່ເປັນພົນລະເມືອງລາວ ທີ່ນຳໃຊ້ໜັງສືຜ່ານແດນ ແບບທັນສະໄໝໃນການເຂົ້າ-ອອກເມືອງ, ໂດຍບໍ່ຜ່ານການຈໍ້າແຈ້ງເຂົ້າ-ອອກ ຈາກເຈົ້າໜ້າທີ່ ຕມ ປະຈຳດ່ານ ໂດຍສະເພາະ ດ່ານສະໜາມບິນສາກົນວັດໄຕ. ນອກຈາກນີ້, ໄດ້ມີໂຄງການເຊື່ອມຕໍ່ຖານຂໍ້ມູນຢູ່ບັນດາດ່ານສາກົນ ເຂົ້າຫາກົມຕຳຫລວດກວດຄົນເຂົ້າ-ອອກເມືອງ, ເຊິ່ງປັດຈຸບັນ ສາມາດເຊື່ອມຕໍ່ຖານຂໍ້ມູນຢູ່ດ່ານສາກົນເຂົ້າຫາສູນກາງກົມ ຕມ ໄດ້ຈຳນວນ 21 ດ່ານ ໃນຈຳນວນ 27 ດ່ານສາກົນ ທົ່ວ ປະເທດ. ພ້ອມນີ້, ຍັງປັບປຸງກົນໄກການປະຕິບັດໜ້າທີ່ ຂອງພະນັກງານ ໃຫ້ມີຄວາມສອດຄ່ອງ ແລະ ຖືກຕ້ອງກັບແນວທາງນະໂຍບາຍຂອງພັກ, ລະບຽບກົດໝາຍຂອງລັດ, ເອົາໃຈໃສ່ຂອດການບໍ ລິການເຂົ້າ-ອອກເມືອງ ໃຫ້ມີຄວາມສະ ດວກ, ຄ່ອງຕົວ, ຮັດກຸມ ແລະ ປະສານສົມທົບກັບພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງຢ່າງກົມກຽວ.