loader image

ສະພາແຫ່ງຊາດ ແຫ່ງ ສປປ ລາວ

The National Assembly of the LAO PDR

ສະພາແຫ່ງຊາດ ຮັບຮອງເອົາການປັບປຸງກົດໝາຍ 2 ສະບັບ

​ກ.ກ. 2, 2020 | ຂ່າວກອງປະຊຸມ

ປຊຊ. ກອງ​ປະຊຸມ​ສະໄໝ​ສາມັນ ເທື່ອ​ທີ 9 ຂອງ​ສະພາ​ແຫ່ງ​ຊາດ ຊຸດ​ທີ VIII ໃນ​ວັນ​ທີ 1 ກໍລະກົດ​ ນີ້ ພາຍ​ໃຕ້​ການ​ເປັນ​ປະທານ​ຂອງ ​ທ່ານ  ​ບຸນ​ປອນ ບຸດ​ຕະ​ນະ​ວົງ ຮອງ​ປະທານ​ສະພາ​ແຫ່ງ​ຊາດ ໄດ້​ສະເໜີ​ປັບປຸງ​ກົດໝາຍ​ວ່າ​ດ້ວຍ​ນ້ຳ ແລະ ຊັບພະຍາກອນ​ນ້ຳ ແລະ ກົດໝາຍ​ວ່າ​ດ້ວຍ​ການ​ປົກ​ປັກ​ຮັກສາ​ສິ່ງ​ແວດ​ລ້ອມ.ທ່ານ ສົມ​ມາດ ພົນ​ເສນາ ລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງ​ຊັບ​ພະຍາ​ກອນ​ທໍາ​ມະ​ຊາດ​ ແລະ​ສິ່ງແວດລ້ອມ (ກຊສ) ໄດ້​ຂຶ້ນ​ສະເໜີ​ຮ່າງ​ກົດໝາຍ​ວ່າ​ດ້ວຍ​ການ​ປັບປຸງ​ບາງ​ມາດຕາ​ຂອງ​ກົດໝາຍ​ວ່າ​ດ້ວຍ​ນໍ້າ ແລະ ຊັບ​ພະຍາ​ກອນ​ນໍ້າ (ສະບັບ​ປັບປຸງ) ແລະ ກົດໝາຍ​ວ່າ​ດ້ວຍ​ການ​ປົກ​ປັກ​ຮັກສາ​ສິ່ງແວດລ້ອມ (ສະບັບ​ປັບປຸງ)  ຊຶ່ງ​ທ່ານ​ໄດ້​ຍົກ​ເຫດຜົນ ແລະ ຄວາມ​ຈໍາ​ເປັນ ໃນ​ການ​ສະເໜີ​ປັບປຸງ​ບາງ​ມາດຕາ​ຂອງ​ກົດໝາຍ​ວ່າ​ດ້ວຍ​ນໍ້າ ແລະ ຊັບ​ພະຍາ​ກອນ​ນໍ້າ ເນື່ອງ​ຈາກ​ວ່າ ໃນ​ມາດຕາ 34 ແລະ 35 ຂອງ​ກົດໝາຍ​ວ່າ​ດ້ວຍ​ນໍ້າ ແລະ ຊັບ​ພະຍາ​ກອນ​ນໍ້າ ໄດ້​ກໍາ​ນົດ​ໄວ້​ວ່າ: ຂະແໜງການ​ຊັບ​ພະຍາ​ກອນ​ທໍາ​ມະ​ຊາດ​ ແລະ​ ສິ່ງແວດລ້ອມ ເປັນ​ຜູ້​ຮັບຜິດຊອບ​ໃນ​ການ​ສໍາ​ຫຼວດ, ຈັດ​ສັນ​ທີ່​ດິນ​ບໍລິເວນ​ນໍ້າ ແລະ ວາງ​ແຜນການ​ປົກ​ປັກ​ຮັກສາ, ພັດທະນາ ແລະ ຟື້ນ​ຟູ​ທີ່​ດິນ​ດັ່ງກ່າວ;  ແຕ່​ໃນ​ກົດໝາຍ​ວ່າ​ດ້ວຍ​ທີ່​ດິນ​ສະບັບ​ປັບປຸງ​ປີ 2019 ແລະ ມະຕິ​ກອງ​ປະຊຸມ​ສະພາ​ແຫ່ງ​ຊາດ ສະບັບ​ເລກ​ທີ 098/ສພຊ, ລົງ​ວັນ​ທີ 28 ມິຖຸນາ 2018 ວ່າ​ດ້ວຍ​ແຜນ​ຈັດ​ສັນ​ທີ່​ດິນ​ແຫ່ງ​ຊາດຮອດ​ປີ 2030  ຊຶ່ງ​ໃນ​ນັ້ນ ທີ່ດິນ​ບໍລິເວນ​ນໍ້າ ແມ່ນ​ນອນ​ຢູ່ໃນ​ເນື້ອທີ່​ດິນ​ທີ່​ຈະ​ສະຫງວນ ແລະ ອະນຸລັກ​ໄວ້ເພື່ອ​ໃຫ້ເປັນ​ ເນື້ອທີ່​ປ່າໄມ້​ປົກ​ຫຸ້ມ 70% ຂອງ​ ເນື້ອທີ່​ດິນ​ທົ່ວ​ປະເທດ ແລະ ທີ່​ດິນບໍລິເວນ​ນໍ້ານອນ​ຢູ່​ໃນເນື້ອທີ່ ດິນທີ່​ຈະ​ນໍາ​ໃຊ້ ແລະ ພັດທະນາ 30% ຂອງ​ເນື້ອທີ່ດິນທົ່ວ​ປະເທດ  ໂດຍ​ແມ່ນ ກຊສ ເປັນ​ຜູ້​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ທີ່​ດິນ​ທຸກ​ປະ​ເພດ.  ສະນັ້ນ, ເພື່ອ​ໃຫ້​ສອດຄ່ອງ​ກັບ​ກົດໝາຍ​ວ່າ​ດ້ວຍ ທີ່​ດິນ​ສະບັບ​ປັບປຸງ​ປີ 2019 ຈຶ່ງ​ສະເໜີ​ປັບປຸງ​ບາງ​ມາດຕາ​ຂອງ​ກົດໝາຍ​ວ່າ​ດ້ວຍ​ນໍ້າ ແລະ ຊັບ​ພະຍາ​ກອນ​ນໍ້າ ຄື: ມາດຕາ 34 ທີ່​ດິນ​ບໍລິເວນ​ນໍ້າ ແລະ ມາດຕາ 35 ການ​ນໍາ​ໃຊ້, ການ​ປົກ​ປັກ​ຮັກສາ ແລະ ການ​ພັດທະນາ​ທີ່​ດິນ​ບໍລິເວນ​ນໍ້າ.  ສ່ວນ​ເຫດຜົນ ແລະ​ ຄວາມ​ຈໍາ​ເປັນ​ໃນ​ການ​ປັບປຸງ​ບາງ​ມາດຕາ​ກົດໝາຍ​ວ່າ​ດ້ວຍ​ທີ່​ດິນ ສະບັບ​ປັບປຸງ​ປີ 2019 ໄດ້​ກໍາ​ນົດ​ວ່າ: ແຜນ​ຈັດ​ສັນ​ທີ່​ດິນ​ທ້ອງຖິ່ນ ປະກອບ​ມີແຜນ​ຈັດ​ສັນ​ທີ່​ດິນ, ການ​ນໍາ​ໃຊ້​ຊັບ​ພະຍາ​ກອນ​ທໍາ​ມະ​ຊາດ​ຂອງ​ຂັ້ນ​ແຂວງ, ເມືອງ, ບ້ານ ພ້ອມ​ທັງ​ກໍາ​ນົດ​ເຂດ​ຄວາມ​ສ່ຽງ ຈາກ​ການ​ປ່ຽນແປງ​ດິນ​ຟ້າ​ອາກາດ ໂດຍ​ສອດຄ່ອງ​ກັບ​ແຜນ​ແມ່​ບົດ​ຈັດ​ສັນ​ທີ່​ດິນ​ແຫ່ງ​ຊາດ ແລະ ແຜນ​ນໍາ​ໃຊ້​ທີ່​ດິນ​ຂອງ​ຂະແໜງການ, ຈຸດ​ພິເສດ​ທ່າແຮງ​ທາງ​ດ້ານ​ຊັບ​ພະຍາ​ກອນ​ທໍາ​ມະ​ຊາດ, ທີ່​ຕັ້ງ​ພູມ​ສັນຖານ​ໃນ​ແຕ່​ລະ​ທ້ອງຖິ່ນ ແລະ ວຽກ​ງານ​ປ້ອງ​ກັນ​ຊາດ​-​ປ້ອງ​ກັນ​ຄວາມ​ສະ ຫງົບ ເພື່ອ​ບໍ່​ໃຫ້​ຊໍ້າ​ຊ້ອນ ແລະ ເຮັດ​ໃຫ້ການ​ສ້າງ​ແຜນ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ສິ່ງແວດລ້ອມ​ແບບ​ຮອບດ້ານ ໃຫ້​ເຂົ້າ​ເປັນ​ແຜນ​ດຽວ​ກັນ​ກັບ ແຜນການ​ຈັດ​ສັນ​ທີ່​ດິນ​ທ້ອງຖິ່ນ, ສ່ວນ​ການ​ປະ​ເມີນ​ສິ່ງແວດລ້ອມ ແບບ​ຍຸດທະສາດ​ຕ້ອງ​ກົມກຽວ​ກັບ​ແຜນ​ແມ່​ບົດ​ຈັດ​ສັນ​ທີ່​ດິນ​ແຫ່ງ​ຊາດ.ເນື້ອ​ໃນ​ການ​ປັບປຸງ​ມາດ ຕາ 34 ແລະ 35 ຂອງ​ກົດໝາຍ​ວ່າ​ດ້ວຍ​ນໍ້າ ແລະ ຊັບ​ພະຍາ​ກອນ​ນໍ້າ (ສະບັບ​ປັບປຸງ 2017) ແລະ ມາດຕາ 18 ແລະ ມາດຕາ 19 ຂອງ​ກົດໝາຍ​ວ່າ​ດ້ວຍ​ການ​ປົກ​ປັກ​ຮັກສາ​ສິ່ງແວດລ້ອມ (ສະບັບ​ປີ 2012).  ສໍາ​ລັບ​ການ​ປັບປຸງ​ມາດຕາ 34 ໄດ້​ປັບປຸງ​ວັກ​ທີ 1 ແລະ​ ວັກ​ທີ 3,  ສ່ວນ​ມາດຕາ​ທີ 35 ໄດ້​ປັບປຸງ​ວັກ​ທີ 1  ວັກ​ທີ 2  ແລະ ໄດ້​ຕັດ​ວັກ​ທີ 3 ອອກ.  ນອກຈາກ​ນັ້ນ ໄດ້​ປັບປຸງ ມາດຕາ​ທີ 18 ໃນ​ຂໍ້​ທີ 1, ສ່ວນ​ມາດຕາ​ທີ 19 ໄດ້​ປັບປຸງ​ວັກ​ທີ 2 ຂອງ​ກົດໝາຍ​ວ່າ​ດ້ວຍ​ການ​ປົກ​ປັກ​ຮັກສາ​ສິ່ງແວດລ້ອມ ສະບັບ​ປັບປຸງ ເພື່ອ​ໃຫ້​ສອດຄ່ອງ ກັບ​ກົດໝາຍ​ວ່າ​ດ້ວຍ​ທີ່​ດິນ ສະບັບ​ປັບປຸງ​ປີ 2019.ພາຍຫຼັງ​ໄດ້​ຮັບ​ຟັງ​ການ​ຜ່ານ​ຮ່າງ​ກົດໝາຍ 2 ສະບັບ​ແລ້ວ, ບັນດາ ສສຊ ໄດ້​ຜັດປ່ຽນ​ກັນ​ປະ​ກອບ​ຄໍາ​ຄິດ​ເຫັນ​ຢ່າງ​ກົງ​ໄປ​ກົງ​ມາ​ໃສ່​ກົດໝາຍ​ດັ່ງກ່າວ ເພື່ອ​ໃຫ້​ມີ​ເນື້ອ​ໃນ​ອຸດົມ​ສົມ​ບູນ, ຮັດກຸມ, ກະທັດ​ຮັດ. ກ່ອນ​ຈະ​ຮັບຮອງ​ເອົາຮ່າງ​ກົດໝາຍ​ດັ່ງກ່າວ ດ້ວຍ​ຄະແນນ​ສຽງ​ເຫັນ​ດີ​ເອກະ​ພາບ​ເປັນ​ສ່ວນ​ຫຼາຍ.