……………………………………………………………….
(ສພຊ) ໃນຕອນເຊົ້າວັນທີ 10 ພະຈິກ 2023 ທ່ານ ສົມມາດ ພົລເສນາ ກໍາມະການສູນກາງພັກ, ຮອງປະທານສະພາແຫ່ງຊາດ ໄດ້ຕາງໜ້າໃຫ້ຄະນະປະຈຳສະພາແຫ່ງຊາດ ຖະແຫຼງຂ່າວກ່ຽວກັບຜົນການພິຈາລະນາ ວຽກງານຂອງລັດຖະບານໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ, ແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດ, ແຜນເງິນຕາ ກາງສະໄໝ 5 ປີ (2021-2025) ແລະ ແຜນທ້າຍສະໄໝ ຮອດປີ 2025, ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນການ ປະຈຳປີ 2023 ແລະ ແຜນການ ປະຈຳປີ 2024 ແລະ ບົດສະຫຼຸບຕີລາຄາການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວາລະແຫ່ງຊາດ ວ່າດ້ວຍການແກ້ໄຂຄວາມຫຍຸ້ງຍາກດ້ານເສດຖະກິດ-ການເງິນ ໄລຍະ 3 ປີຜ່ານມາ (2021-2023) ໃນກອງປະຊຸມສະໄໝສາມັນ ເທື່ອທີ 6 ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດ ຊຸດທີ IX (ລະຫວ່າງວັນທີ 31 ຕຸລາ-21 ພະຈິກ 2023) ຕໍ່ບັນດາທ່ານ ພະນັກງານ-ລັດຖະກອນ, ທະຫານ, ຕຳຫຼວດ, ນັກຮຽນ, ນັກສຶກສາ, ປັນຍາຊົນ, ກຳມະກອນ, ຊາວຜູ້ອອກແຮງງານ, ພໍ່ແມ່ພີ່ນ້ອງ, ປະຊາຊົນລາວບັນດາເຜົ່າ ໃນຂອບເຂດທົ່ວປະເທດ ແລະ ພໍ່ແມ່ພີ່ນ້ອງຊາວລາວທີ່ຢູ່ຕ່າງປະເທດ ໃຫ້ໄດ້ຮັບຊາບຢ່າງທົ່ວເຖິງກັນວ່າ: ກອງປະຊຸມສະໄໝສາມັນ ເທື່ອທີ 6 ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດ ຊຸດທີ IX ໄດ້ໄຂຂຶ້ນຢ່າງເປັນທາງການ ໃນວັນທີ 31 ຕຸລາ 2023 ເຊິ່ງໃນວາລະທໍາອິດ ກອງປະຊຸມໄດ້ຮັບຟັງການລາຍງານຂອງລັດຖະບານ ໂດຍທ່ານ ສອນໄຊ ສີພັນດອນ ນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ແຫ່ງ ສປປລາວ ໄດ້ລາຍງານໂດຍສັງເຂບ ກ່ຽວກັບສະພາບການເຄື່ອນໄຫວວຽກງານພົ້ນເດັ່ນ ກາງສະໄໝ 5 ປີ (2021-2025) ແລະ ທິດທາງແຜນການທ້າຍສະໄໝ ຮອດປີ 2025, ການເຄື່ອນໄຫວວຽກງານ ປະຈໍາປີ 2023 ແລະ ທິດທາງແຜນການ ປະຈໍາປີ 2024, ຫຼັງຈາກນັ້ນ ທ່ານ ລັດຖະມົນຕີກະຊວງແຜນການ ແລະ ການລົງທຶນ, ກະຊວງການເງິນ, ຜູ້ວ່າການທະນາຄານ ແຫ່ງ ສປປລາວ ກໍໄດ້ລາຍງານເພີ່ມຕື່ມ ຕໍ່ກອງປະຊຸມ, ໃນວັນທີ 3 ພະຈິກຜ່ານມາ ກອງປະຊຸມ ຍັງໄດ້ຮັບຟັງການລາຍງານ ກ່ຽວກັບຄວາມຄືບໜ້າ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວາລະແຫ່ງຊາດ ວ່າດ້ວຍການແກ້ໄຂຄວາມຫຍຸ້ງຍາກດ້ານເສດຖະກິດ-ການເງິນ ທີ່ສະເໜີໂດຍທ່ານ ລັດຖະມົນຕີກະຊວງແຜນການ ແລະ ການລົງທຶນ ແລະ ໃນວັນທີ 6 ຜ່ານມາ ທ່ານນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ໄດ້ມີຄວາມເຫັນຕໍ່ກອງປະຊຸມ ເພື່ອໃຫ້ຄວາມກະຈ່າງແຈ້ງ ຕໍ່ວຽກງານຂອງລັດຖະບານ ແລະ ທ່ານປະທານສະພາແຫ່ງຊາດ ກໍໄດ້ມີຄວາມເຫັນສະຫຼຸບ ຕໍ່ວາລະທີ 1.
ບັນດາເນື້ອໃນທີ່ກ່າວມານັ້ນ ລ້ວນແຕ່ເປັນບັນຫາຈໍາເປັນສໍາຄັນພື້ນຖານຂອງປະເທດຊາດ ເພື່ອແກ້ໄຂຄວາມຫຍຸ້ງຍາກດ້ານເສດຖະກິດ-ການເງິນ ແລະ ຊຸກຍູ້ການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ຂອງປະເທດເຮົາ ໃຫ້ນັບມື້ນັບເຂັ້ມແຂງ, ພາຍຫຼັງທີ່ໄດ້ຮັບຟັງການລາຍງານຂອງລັດຖະບານແລ້ວ ຂ້າພະເຈົ້າ ໄດ້ຕາງໜ້າໃຫ້ຄະນະປະຈໍາສະພາແຫ່ງຊາດ ປະກອບຄໍາເຫັນ ແລະ ບັນດາທ່ານ ສະມາຊິກສະພາແຫ່ງຊາດ ຊຸດທີ IX ໃນຖານະທີ່ເປັນຕົວແທນແຫ່ງສິດ ແລະ ຜົນປະໂຫຍດ ຂອງປະຊາຊົນລາວບັນດາເຜົ່າ ກໍໄດ້ຊັກຖາມຕໍ່ລັດຖະບານ ດ້ວຍຄວາມຮັບຜິດຊອບສູງ ມີບັນຍາກາດຟົດຟື້ນ ພ້ອມທັງສະເໜີກົນໄກ, ວິທີການ ແລະ ມາດຕະການ ເພື່ອໃຫ້ລັດຖະບານ ນຳໄປຊີ້ນໍາຂະແໜງການກ່ຽວຂ້ອງ ຂອງຕົນ ຄົ້ນຄວ້າປັບປຸງ ແລະ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ໃນຕໍ່ໜ້າໃຫ້ສອດຄ່ອງກັບສະພາບ ແລະ ເງື່ອນໄຂຄວາມເປັນຈິງ ຂອງປະເທດເຮົາ. ສະນັ້ນ ຂໍສັງລວມບາງເນື້ອໃນພົ້ນເດັ່ນ ດັ່ງນີ້:
1. ວຽກງານແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ
ສະພາແຫ່ງຊາດ ໄດ້ສະເໜີໃຫ້ລັດຖະບານ ເອົາໃຈໃສ່ດັ່ງນີ້:
1) ຊຸກຍູ້ການຜະລິດກະສິກໍາ ທີ່ເປັນທ່າແຮງຂອງປະເທດ ເພື່ອຫຼຸດຜ່ອນການນໍາເຂົ້າ ແລະ ເປັນສິນຄ້າສົ່ງອອກ ດ້ວຍການສະໜອງປັດໄຈການຜະລິດ ເປັນຕົ້ນ ເຕັກນິກວິຊາການ, ແນວພັນພືດ, ແນວພັນສັດ, ຝຸ່ນ ແລະ ອາຫານສັດ ທີ່ມີຄຸນນະພາບ. ພ້ອມກັນນັ້ນ ກໍສະເໜີໃຫ້ມີມາດຕະການປົກປ້ອງການຜະລິດພາຍໃນ ດ້ວຍການອອກນິຕິກໍາທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ເພື່ອກໍານົດຜະລິດຕະພັນໃດ ທີ່ພາຍໃນສາມາດຜະລິດໄດ້ ແມ່ນຫ້າມນໍາເຂົ້າ ເພື່ອສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງໃຫ້ແກ່ການຜະລິດພາຍໃນປະເທດ ກໍຄືການຫຼຸດຜ່ອນການຫຼັ່ງໄຫຼຂອງເງິນຕາຕ່າງປະເທດ ພ້ອມກັນນັ້ນ, ກໍຕ້ອງຕິດຕາມກວດກາການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດນິຕິກໍາດັ່ງກ່າວໃຫ້ເຂັ້ມງວດ ໂດຍສະເພາະການລັກລອບນໍາເຂົ້າຜະລິດຕະພັນທີ່ບໍ່ຖືກກົດໝາຍ ຢູ່ດ່ານທ້ອງຖິ່ນ, ດ່ານປະເພນີ, ການຄ້າຊາຍແດນ ແລະ ອື່ນໆ.
2) ຊຸກຍູ້ສົ່ງເສີມການພັດທະນາ ແຫຼ່ງທ່ອງທ່ຽວດັ່ງກ່າວ ດ້ວຍການພັດທະນາໂຄງລ່າງພື້ນຖານ, ການເຂົ້າເຖິງແຫຼ່ງທຶນຂອງຜູ້ປະກອບທຸລະກິດການທ່ອງທ່ຽວ, ການສ້າງບຸກຄະລາກອນ ໃນຂົງເຂດວຽກງານທ່ອງທ່ຽວ ໃຫ້ຕອບສະໜອງກັບວຽກງານ, ຊຸກຍູ້ປະຊາຊົນບັນດາເຜົ່າ ໃນການຜະລິດສິນຄ້າທີ່ລະນຶກ ໂດຍສະເພາະແມ່ນໃນໄລຍະທີ່ປະເທດເຮົາເປີດປີທ່ອງທ່ຽວໃນປີ 2024.
3) ຊີ້ນໍາກະຊວງທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ຮີບຮ້ອນຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ຊອກວິທີການແກ້ໄຂບັນຫາດັ່ງກ່າວ ດ້ວຍການກໍານົດນະໂຍບາຍ ດ້ານການພັດທະນາສີມືແຮງງານ, ການສ້າງວຽກເຮັດງານທໍາທີ່ມີຄຸນນະພາບ; ເພື່ອໃຫ້ລູກຫຼານມີວຽກເຮັດງານທໍາ, ມີອາຊີບ, ມີລາຍໄດ້, ມີຊີວິດການເປັນຢູ່ທີ່ດີຂຶ້ນ.
4) ຊີ້ນໍາກະຊວງກ່ຽວຂ້ອງຄົ້ນຄວ້າວິທີການແກ້ໄຂບັນຫາດັ່ງກ່າວຕື່ມ ເພື່ອເຮັດໃຫ້ການດໍາລົງຊີວິດຂອງພວກເພີີ່ນດີຂຶ້ນຕື່ມ, ໂດຍສະເພາະແມ່ນການປະຕິ ບັດນະໂຍບາຍຕໍ່ຜູ້ມີຄຸນງາມຄວາມດີຕໍ່ປະເທດຊາດໃຫ້ມີຄວາມຄືບໜ້າຕື່ມອີກ.
5) ສຸມງົບປະມານ, ທຶນຮອນ ເຂົ້າໃສ່ການຊໍາລະສະສາງໜີ້ສິນໂຄງການລົງທຶນຂອງລັດເປັນອັດຕາສ່ວນຫຼາຍ, ສ່ວນໂຄງການສືບຕໍ່ ກໍສະເໜີໃຫ້ມີການປະເມີນປະສິດທິຜົນຢ່າງລະອຽດ ເພື່ອຫຼຸດຜ່ອນພາລະໜີ້ສິນລົງ, ສໍາລັບໂຄງການສະເໜີໃໝ່ກໍໃຫ້ມີອັດຕາສ່ວນໜ້ອຍລົງ ເພື່ອສຸມໃສ່ແກ້ໄຂໜີ້ສິນໃນໄລຍະຜ່ານມາ ໃຫ້ຜ່ອນຄາຍລົງໂດຍໄວ. ເອົາໃຈໃສ່ຮີບຮ້ອນແຕ່ຫົວທີ ເພື່ອໃຫ້ສາມາດຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ໃນເດືອນມັງກອນ 2024.
6) ຕໍ່ການຄຸ້ມຄອງແຮ່ທາດ: ໃຫ້ເພີ່ມທະວີການຄຸ້ມຄອງ ໃຫ້ເຂັ້ມງວດຕື່ມ ດ້ວຍການສ້າງ ແລະ ປັບປຸງກົດໝາຍ, ນິຕິກໍາໃຕ້ກົດໝາຍ ແກ້ໄຂບັນຫາຕ່າງໆຢ່າງເຂັ້ມງວດ, ຮັດກຸມ. ພ້ອມກັນນັ້ນ ກໍສະເໜີໃຫ້ກວດກາ ປະເມີນຄືນໂຄງການລົງທຶນດ້ານແຮ່ທາດເຫຼັກທີ່ໄດ້ເຮັດທົດລອງໄລຍະ 3 ປີຢ່າງເຂັ້ມງວດ, ມີມາດຕະການຕໍ່ຜູ້ລະເມີດຢ່າງເດັດຂາດ ແລະ ຄວນກ້າວໄປເຖິງການຢຸດຕິໂຄງການທີ່ເປັນຜົນກະທົບຕໍ່ສະພາບແວດລ້ອມ ທໍາມະຊາດ ແລະ ຊີວິດຂອງປະຊາຊົນ ແລະ ຊີ້ນໍາພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງແກ້ໄຂຢ່າງທັນການ ແລະ ຄວນມີການສະຫງວນແຮ່ທາດ ໃຫ້ແກ່ຄົນລຸ້ນຕໍ່ໄປ ແລະ ມີມາດຕະການປັບປຸງທຶນພັດທະນາສິ່ງແວດລ້ອມທໍາມະຊາດ ໃຫ້ກັບຄືນສູ່ສະພາບເດີມ; ການຂຸດຄົ້ນເກືອກາລີ ທີ່ຕັ້ງຢູ່ໃກ້ຕົວເມືອງ ໂດຍສະເພາະໃນນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ກໍໃຫ້ເພີ່ມທະວີການຕິດຕາມຢ່າງໃກ້ຊິດ ເພື່ອບໍ່ໃຫ້ມີຜົນກະທົບຕາມມາ; ການລົງທຶນດ້ານແຮ່ທາດ ໃຫ້ຕິດພັນກັບການປຸງແຕ່ງ ຕາມແຜນຍຸດທະສາດການຄຸ້ມຄອງແຮ່ທາດ ທີ່ລັດຖະບານໄດ້ສະເໜີໃຫ້ສະພາແຫ່ງຊາດ ຮັບຮອງເອົາແລ້ວນັ້ນ, ຫຼຸດຜ່ອນການສົ່ງອອກວັດຖຸດິບ; ການເກັບລາຍຮັບຈາກການເຮັດທົດລອງແຮ່ທາດ ຕ້ອງປະຕິບັດຕາມກົດໝາຍ ແລະ ນິຕິກໍາທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ, ບໍ່ປ່ອຍໃຫ້ລັດເສຍຜົນປະໂຫຍດຫຼາຍໂພດ.
7) ນອກຈາກນີ້, ສະມາຊິກສະພາແຫ່ງຊາດ ຈາກເຂດເລືອກຕັ້ງຕ່າງໆ ຍັງໄດ້ປະກອບຄໍາເຫັນຕໍ່ບັນຫາການປັບປຸງບູລະນະພື້ນຖານໂຄງລ່າງ, ໂດຍສະເພາະເສັ້ນທາງຫຼວງ, ຂົວ, ເພື່ອອໍານວຍຄວາມສະດວກໃຫ້ແກ່ການຄົມມະນາຄົມ ຂອງພໍ່ແມ່ປະຊາຊົນ, ຄວນມີການແບ່ງຄວາມຮັບຜິດຊອບໃຫ້ຂັ້ນທ້ອງຖິ່ນ ດູແລບົວລະບັດ ຮັກສາ ກໍເປັນວິທີການທີ່ດີ.
2. ວຽກງານແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດ
(1) ສະມາຊິກສະພາແຫ່ງຊາດ ມີຄວາມເປັນຫ່ວງ ແລະ ມີການປະກອບຄໍາເຫັນຫຼາຍ ແມ່ນການເກັບລາຍຮັບໃຫ້ໄດ້ຢ່າງຄົບຖ້ວນ ບໍ່ໃຫ້ຮົ່ວໄຫຼ. ວາງມາດຕະການລົງໂທດຕໍ່ຜູ້ກະທໍາຜິດ ຢ່າງເດັດຂາດ ແລະ ເຂັ້ມງວດ; ຕິດຕາມຊຸກຍູ້ການຫັນເປັນທັນສະໄໝ ໃນການເກັບລາຍຮັບດ້ວຍລະບົບເອເລັກໂຕຣນິກໃຫ້ກວ້າງຂວາງ; ເພີ່ມທະວີຄວາມເອົາໃຈໃສ່ ຕາມທິດປະຢັດມັດທະຍັດງົບປະມານ ເພື່ອທ້ອນໂຮມທຶນຮອນ, ງົບປະມານເຂົ້າໃນການແກ້ໄຂບັນຫາໜີິ້ສິນໃນຕໍ່ໜ້າ, ທັງເປັນການເພີ່ມຈໍານວນຄັງສໍາຮອງຂອງປະເທດໃຫ້ສູງຂຶ້ນ.
(2) ໃຫ້ຄຸ້ມຄອງກອງທຶນປະເພດຕ່າງໆ ລວມສູນ ເຂົ້າງົບປະມານຕາມກົດໝາຍກໍານົດ ເພື່ອເຮັດໃຫ້ການຈັດສັນເງິນ ງົບປະມານປະຈໍາປີບໍ່ໃຫ້ມີຄວາມຊັກຊ້າ, ຄົ້ນຄວ້າສ້າງເປັນນິຕິກໍາໃຕ້ກົດໝາຍ ແກ້ໄຂບັນຫາຕ່າງໆໃຫ້ມີບ່ອນອີງໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ.
(3) ຮີບຮ້ອນເລັ່ງທວງເກັບກູ້ຄືນໜີ້ສິນຂອງລັດ ເພື່ອນໍາເງິນດັ່ງກ່າວມາແກ້ໄຂບັນຫາຕ່າງໆ ໃນສະພາບເສດຖະກິດ-ການເງິນຂອງພາກລັດເຮົາ ພົບຄວາມຫຍຸ້ງຍາກຄືປັດຈຸບັນ ພ້ອມທັງເກັບກູ້ໜີ້ສິນທີ່ສານຕັດສິນມາເປັນຂອງລັດ, ຂອງກາງຄະດີ ໂດຍສະເພາະ ຄະດີກ່ຽວກັບຢາເສບຕິດ ເຊິ່ງມີຊັບສິນເປັນຈໍານວນຫຼາຍ ໃຫ້ສໍາເລັດໂດຍໄວ. ຄົ້ນຄວ້າສ້າງ ແລະ ປັບປຸງ ນິຕິກໍາທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ເພື່ອເປັນບ່ອນອີງໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໂດຍໄວ.
(4) ຮີບຮ້ອນດໍາເນີນການປະຕິຮູບລັດວິສາຫະກິດ ທີ່ເຄື່ອນໄຫວທຸລະກິດປະສິດທິຜົນບໍ່ສູງ, ເກີດບັນຫາໜີ້ສິນຄຸມເຄືອຂອງປະເທດຊາດ ເຊິ່ງຈະສ້າງບັນຫາຕ່າງໆໃຫ້ແກ່ລັດຖະບານ. ການປັບປຸງລັດວິສາຫະກິດດັ່ງກ່າວ ກໍເພື່ອຮັບປະກັນການເຄື່ອນໄຫວດໍາເນີນທຸລະກິດ ມີປະສິດທິພາບ, ປະສິດທິຜົນ ແລະ ເປັນກໍາລັງແຮງເປັນເຈົ້ານໍາໜ້າພາທາງໃນການພັດທະນາເສດຖະກິດ ໃຫ້ແກ່ລັດຖະບານ.
3. ວຽກງານທະນາຄານ
(1) ສະເໜີໃຫ້ລັດຖະບານ ເພີ່ມທະວີຄວາມເອົາໃຈໃສ່ຊີ້ນໍາທະນາຄານ ແຫ່ງ ສປປລາວ ໃນການຄຸ້ມຄອງມະຫາພາກທາງດ້ານເງິນຕາ ແກ້ໄຂບັນຫາເງິນເຟີ້, ອັດຕາແລກປ່ຽນທີ່ຍັງຜັນຜວນ ທີ່ປະເທດເຮົາກໍາລັງປະສົບຢູ່ ທີ່ສົ່ງຜົນກະທົບຕໍ່ການເໜັງຕີງຂອງລາຄາສິນຄ້າ ແລະ ຕໍ່ຊີວິດການເປັນຢູ່ຂອງປະຊາຊົນ. ສະນັ້ນ, ຫັນການຄຸ້ມຄອງ ວຽກງານການເງິນໄປສູ່ກົດໝາຍຢ່າງເຂັ້ມງວດ, ຊອກໃຫ້ເຫັນການລະເມີດກົດໝາຍໃນຂົງເຂດເງິນຕາ, ນໍາເອົາຜູ້ລະເມີດມາລົງໂທດຕາມກົດໝາຍ ເພື່ອບໍ່ໃຫ້ສ້າງຄວາມເສຍຫາຍແກ່ເສດຖະກິດ-ການເງິນຂອງປະເທດເຮົາ.
(2) ສືບຕໍ່ຄຸ້ມຄອງການສົ່ງອອກ ແລະ ນໍາເຂົ້າສິນຄ້າ ໃຫ້ເຂັ້ມງວດຕື່ມ. ສິ່ງສໍາຄັນແມ່ນການວາງມາດຕະການທາງກົດໝາຍ ເພື່ອຄວບຄຸມບັນຫາດັ່ງກ່າວ, ກໍານົດມາດຕະການລົງໂທດຜູ້ກະທໍາຜິດຢ່າງເດັດຂາດ ເຂັ້ມງວດ ແລະ ທັນການ.
4. ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວາລະແຫ່ງຊາດ
(1) ປົກປ້ອງຜະລິດຕະພັນ ທີ່ປະເທດເຮົາສາມາດຜະລິດໄດ້ ເພື່ອຊຸກຍູ້, ສົ່ງເສີມຜະລິດຕະພັນພາຍໃນ ຫຼຸດຜ່ອນການນໍາເຂົ້າ ເຊິ່ງຈະກາຍເປັນການນໍາເອົາເງິນຕາອອກຫຼາຍ; ສ້າງເງື່ອນໄຂອໍານວຍຄວາມສະດວກ ໃຫ້ແກ່ຜູ້ຜະລິດສາມາດເຂົ້າເຖິງແຫຼ່ງທຶນ ທີ່ມີດອກເບ້ຍຕໍ່າ ເພື່ອເຮັດໃຫ້ຕົ້ນທຶນການຜະລິດຕໍ່າສາມາດແຂ່ງຂັນໄດ້.
(2) ເພີ່ມທະວີດ້ານງົບປະມານເຂົ້າໃສ່ ການສ້າງໂຄງລ່າງພື້ນຖານ ໃຫ້ແກ່ວຽກງານທ່ອງທ່ຽວ, ການພັດທະນາແຫຼ່ງທ່ອງທ່ຽວ, ການເຂົ້າເຖິງແຫຼ່ງທຶນຂອງຜູ້ປະກອບການທ່ອງທ່ຽວ, ການສ້າງສິ່ງອໍານວຍຄວາມສະດວກໃຫ້ແກ່ນັກທ່ອງທ່ຽວ ແລະ ອື່ນໆ.
(3) ເອົາໃຈໃສ່ການເກັບລາຍຮັບ ໃຫ້ໄດ້ຢ່າງຄົບຖ້ວນຕາມກົດໝາຍ, ບໍ່ປ່ອຍໃຫ້ຜູ້ປະກອບການຫຼົບຫຼີກການປະຕິບັດພັນທະເຂົ້າງົບປະມານແຫ່ງລັດ, ເກັບກູ້ຄືນໜີ້ຕ້ອງຮັບຂອງລັດຖະບານ ຈາກພາກທຸລະກິດ, ແກ້ໄຂຜົນການກວດສອບ ເພື່ອເກັບກູ້ເງິນຄໍາ ແລະ ຊັບສິນຂອງລັດຄືນ;
(4) ກອງປະຊຸມເຫັນດີ ສືບຕໍ່ປະຕິບັດວາລະແຫ່ງຊາດໄປອີກຈົນໝົດທ້າຍສະໄໝ, ໃຫ້ລັດຖະບານມີການປະເມີນຄືນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວາລະແຫ່ງຊາດຢ່າງທັນການ, ຈະແຈ້ງກວ່າເກົ່າ.
ກອງປະຊຸມຄັ້ງນີ້ ນອກຈາກໄດ້ຮັບຟັງການລາຍງານຂອງ ລັດຖະບານແລ້ວ, ບັນດາທ່ານລັດຖະມົນຕີ ຈາກກະຊວງກ່ຽວຂ້ອງໄດ້ຊີ້ແຈງ, ອະທິບາຍຕໍ່ໍຄຳຊັກຖາມ ແລະ ຕອບ-ຖາມກັບທີ່ ຕໍ່ສະມາຊິກສະພາແຫ່ງຊາດທີ່ໄດ້ຍົກຂຶ້ນໃນວາລະກອງປະຊຸມ.
ອີງຕາມວາລະກອງປະຊຸມ ໃນວັນທີ 21 ພະຈິກ 2023 ທີ່ຈະມາເຖິງ ຜູ້ແທນກອງປະຊຸມ ຈະໄດ້ລົງຄະແນນສຽງຮັບຮອງເອົາມະຕິແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ ກາງສະໄໝ 5 ປີ (2021-2025) ແລະ ແຜນທ້າຍສະໄໝ ຮອດປີ 2025, ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນການ ປະຈຳປີ 2023 ແລະ ແຜນການ ປະຈຳປີ 2024 ແລະ ມະຕິແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດ ແລະ ແຜນເງິນຕາ ກາງສະໄໝ 5 ປີ (2021-2025) ແລະ ແຜນທ້າຍສະໄໝ ຮອດປີ 2025, ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນການ ປະຈໍາປີ 2023 ແລະ ແຜນການ ປະຈໍາປີ 2024.