ໃນໂອກາດເຂົ້າຮ່ວມປິດກອງປະຊຸມສະຫຼຸບຖອດຖອນບົດຮຽນການເຄື່ອນໄຫວວຽກງານຂອງສະພາແຫ່ງຊາດ (ສພຊ) ຊຸດທີ IX ແລະ ສະພາປະຊາຊົນຂັ້ນແຂວງ (ສພຂ) ຊຸດທີ II ໄລຍະກາງສະໄໝຂອງແຜນການ 5 ປີ (2021-2025) ໃນວັນທີ 22 ທັນວາຜ່ານມາ, ທ່ານ ທອງລຸນ ສີສຸລິດ ເລຂາທິການໃຫຍ່ຄະນະບໍລິຫານງານສູນການພັກປະຊາຊົນປະຕິວັດລາວ, ປະທານປະເທດ ໄດ້ກ່າວວ່າ: ກອງປະຊຸມກາງສະໄໝຂອງສະພາແຫ່ງຊາດ ແລະ ສະພາປະ ຊາຊົນຂັ້ນແຂວງ ໃນຄັ້ງນີ້ ໄດ້ພ້ອມກັນຄົ້ນຄວ້າ, ປຶກສາຫາລື ແລະ ເປັນເອກະພາບຕໍ່ການຕີລາຄາດ້ານດີ, ດ້ານຄົງຄ້າງ ແລະ ສາເຫດທີ່ພາໃຫ້ມີຂໍ້ຄົງຄ້າງ ຢ່າງກົງໄປກົງມາ ແລະ ດ້ວຍຄວາມຮັບຜິດຊອບສູງ; ພ້ອມນັ້ນ ກໍກຳນົດທິດທາງ, ໜ້າທີ່ ແລະ ວຽກງານຈຸດສຸມແຕ່ນີ້ຈົນເຖິງໝົດສະໄໝຂອງສະພາແຫ່ງຊາດຊຸດທີ IX ແລະ ສະພາປະຊາຊົນຂັ້ນແຂວງ ຊຸດທີ II ແລະ ໄດ້ມອບໝາຍຄວາມຮັບຜິດຊອບໃຫ້ກັນເພື່ອຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຢ່າງລະອຽດ, ຄົບຖ້ວນ ແລະ ຈະແຈ້ງແລ້ວ. ດັ່ງນັ້ນ, ຈຶ່ງສະເໜີໃຫ້ເອົາໃຈໃສ່ບາງບັນຫາສໍາຄັນດັ່ງນີ້: ກ່ຽວກັບການປະຕິບັດບົດບາດດ້ານນິຕິບັດຍັດ: ການສ້າງ ແລະ ປັບປຸງກົດໝາຍ ກໍຄືນິຕິກຳທີ່ສໍາຄັນຂອງທ້ອງຖິ່ນ ແມ່ນພົວພັນກັບຫຼາຍພາກສ່ວນໃນອົງການລັດຢູ່ຂັ້ນສູນກາງ, ຂັ້ນແຂວງ; ຜ່ານມາເຖິງວ່າໄດ້ມີຄວາມເອົາໃຈໃສ່ ໂດຍພິຈາລະນາ, ຮັບຮອງເອົາກົດໝາຍໄດ້ຫຼາຍສະບັບ (ຮອດປັດຈຸບັນມີຫຼາຍກວ່າ 160 ສະບັບ) ສະພາປະຊາຊົນຂັ້ນແຂວງ ກໍໄດ້ພິຈາລະນາ, ຮັບຮອງເອົານິຕິກຳທີ່ສໍາຄັນຂອງທ້ອງຖິ່ນໄດ້ຫຼາຍສະບັບ ເຊິ່ງເປັນພື້ນຖານດ້ານນິຕິກຳໃຫ້ແກ່ການຄຸ້ມຄອງລັດ, ຄຸ້ມຄອງເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ດ້ວຍກົດໝາຍໃຫ້ມີຄຸນນະ ພາບສູງ. ກ່ຽວກັບບົດບາດການຕົກລົງບັນຫາສໍາຄັນພື້ນຖານຂອງຊາດ, ຂອງທ້ອງຖິ່ນ ອີງໃສ່ຄວາມເລັ່ງທວງຂອງສະ ພາບການ ກໍຄືຄວາມຮຽກຮ້ອງຕ້ອງການຍົກລະດັບການພັດທະນາປະເທດຊາດໃນເງື່ອນໄຂໃໝ່ນີ້, ສະພາຕ້ອງເພີ່ມທະວີບົດບາດເປັນໃຈກາງ, ເປັນເຈົ້າການສົມທົບກັບບັນດາອົງການໃນລະບົບການເມືອງ ປຶກສາຫາລື, ຄົ້ນຄວ້າບັນຫາ ແລະ ມີຄວາມເປັນເອກະພາບແຕ່ຫົວທີ; ບັນຫາສໍາຄັນແມ່ນການຜັນຂະຫຍາຍເນື້ອໃນຈິດໃຈຂອງແນວທາງ, ແຜນນະໂຍ ບາຍຂອງພັກ, ທິດຊີ້ນຳຂອງສູນກາງພັກ, ຂອງກົມການເມືອງສູນກາງພັກ, ຂອງຄະນະພັກທ້ອງຖິ່ນ ໃຫ້ເປັນອັນລະອຽດ ແນໃສ່ຍົກສູງຄຸນນະພາບໃນການຄົ້ນຄວ້າ, ພິຈາລະນາບັນຫາພື້ນຖານສຳຄັນຂອງຊາດ ແລະ ຂອງທ້ອງຖິ່ນ ໃຫ້ຖືກທິດ, ວ່ອງໄວ ແລະ ທັນກັບສະພາບການ, ອັນໃດໄປຕາມຂັ້ນຕອນກົດໝາຍ, ອັນໃດທີ່ເປັນບັນຫາເລັ່ງດ່ວນທີ່ຕ້ອງໄດ້ແກ້ໄຂ ດ້ວຍລັກສະນະຮີບດ່ວນ. ສໍາລັບບົດບາດການຕິດຕາມ, ກວດກາ: ສະພາແຫ່ງຊາດ ແລະ ສະພາປະຊາຊົນຂັ້ນແຂວງ ສົມ ທົບກັບອົງການກວດກາ, ອົງການກວດສອບ, ແນວລາວສ້າງຊາດ ແລະ ອົງການຈັດຕັ້ງມະຫາຊົນ ເພີ່ມທະວີການຕິດ ຕາມກວດກາການເຄົາລົບ, ປະຕິບັດລັດຖະທຳມະນູນ, ກົດໝາຍ ຂອງບັນດາອົງການລັດ ຊອກໃຫ້ເຫັນດ້ານດີ, ດ້ານຕັ້ງໜ້າ ເພື່ອຊຸກຍູ້ສົ່ງເສີມ ແລະ ເສີມຂະຫຍາຍສູ່ລວງເລິກຢ່າງກວ້າງຂວາງ; ພ້ອມນັ້ນ ກໍແກ້ໄຂບັນຫາທີ່ເກີດຂຶ້ນໃຫ້ຖືກ ຕ້ອງ ແລະ ແທດກັບຕົວຈິງ ໂດຍສະເພາະແມ່ນສູ້ຊົນໃຫ້ຜົນການຕິດຕາມກວດກາໄດ້ຮັບການແກ້ໄຂຢ່າງຈິງຈັງ ແລະ ທັນການ, ພວກເຮົາຕ້ອງສົມທົບແໜ້ນທັງສອງດ້ານລະຫວ່າງ “ການຕໍານິ” ກັບ “ການສະເໜີທາງອອກ” ໄປພ້ອມໆກັນຢ່າງສ້າງສັນ. ຕໍ່ກັບການປະຕິບັດປ່ຽນແປງໃໝ່ດ້ານຈິນຕະນາການ ກ່ຽວກັບເນື້ອໃນການສືບຕໍ່ບູລະນະລັດປະຊາທິປະໄຕ ປະຊາຊົນ, ປັບປຸງແບບແຜນ, ກົນໄກປະສານງານ ຂອງບັນດາອົງການອຳນາດລັດດ້ວຍກັນ ກໍຄືການເສີມຂະຫຍາຍປະຊາທິ ປະໄຕໃນລະບົບສະພາຂອງພວກເຮົານັ້ນ ຢາກຂໍໃຫ້ທົບທວນກ່ຽວກັບລັກສະນະລວມຂອງສະພາຂອງປະເທດຕ່າງໆໃນໂລກ ທີ່ມີລະບອບການເມືອງການປົກຄອງແຕກຕ່າງກັນນັ້ນ ວ່າ: ລະບົບອຳນາດລັດຂອງປະເທດໃດກໍຕາມ ປະກອບດ້ວຍລັດຖະສະພາ, ສະພາແຫ່ງຊາດ, ສະພາປະຊາຊົນຂັ້ນແຂວງ, ທ້ອງຖິ່ນ; ບາງປະເທດມີສອງສະພາ ຄືສະພາສູງ ແລະ ສະພາຕໍ່າ ທີ່ມີການແບ່ງງານ, ແບ່ງພາລະບົດບາດ ເພື່ອເຮັດໜ້າທີ່ສ້າງກົດໝາຍ, ຮັບຮອງກົດໝາຍ, ຕິດຕາມ ແລະ ກວດກາອົງການບໍລິຫານ ແລະ ຕຸລາການ ໃນການປະຕິບັດກົດໝາຍ. ສະເໜີບັນດາທ່ານສືບຕໍ່ຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ນໍາພາຊີ້ ນໍາການຈັດຕັ້ງ ແລະ ການເຄື່ອນໄຫວຂອງສະພາແຫ່ງຊາດ, ສະພາປະຊາຊົນຂັ້ນແຂວງ ທັງໃນສະເພາະໜ້າ ແລະ ຍາວນານ; ສຸມໃສ່ສ້າງພື້ນຖານ ແລະ ກະກຽມບັນດາເງື່ອນໄຂໃຫ້ແກ່ການຍູ້ແຮງການຜັນຂະຫຍາຍແນວທາງປ່ຽນແປງໃໝ່ ຂອງພັກສູ່ລວງເລິກ.
ທ່ານໄດ້ເນັ້ນຕື່ມອີກວ່າ: ພາລະບົດບາດສຳຄັນຕົ້ນຕໍອັນໜຶ່ງໃນທ້າຍສະໄໝຂອງສະພາແຫ່ງຊາດຊຸດທີ IX ແມ່ນການປັບປຸງລັດຖະທຳມະນູນ, ກົມການເມືອງສູນກາງພັກໄດ້ຕົກລົງໃຫ້ສະພາແຫ່ງຊາດ ແຕ່ງຕັ້ງຄະນະຮັບຜິດຊອບຄົ້ນຄວ້າ, ປັບປຸງລັດຖະທຳມະນູນ, ກົດໝາຍການປົກຄອງທ້ອງຖິ່ນ ແລະ ກົດໝາຍກ່ຽວຂ້ອງອື່ນໆ ເພື່ອຮອງຮັບການຜັນຂະຫຍາຍແຜນນະໂຍບາຍໃຫຍ່ຂອງພັກໃນການປັບປຸງລະບຽບ, ກົນໄກ, ຂອດຂັ້ນການນໍາພາຂອງຄະນະພັກ ແລະ ການຄຸ້ມຄອງບໍລິຫານຂອງລັດ, ຂອງອົງການປົກຄອງທ້ອງຖິ່ນ ເຊັ່ນ: ການບໍ່ຄວບຕຳແໜ່ງອັນໃດ ແລະ ສາມາດຄວບຕຳແໜ່ງໃດ ສໍາລັບຜູ້ເປັນເລຂາຄະນະພັກຂອງການນໍາຂັ້ນແຂວງ, ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ, ເມືອງ, ນະຄອນ; ການຄົ້ນ ຄວ້າ ແລະ ສ້າງໃຫ້ຂັ້ນແຂວງ ຫຼື ນະຄອນ ຂຶ້ນກັບສູນກາງໂດຍກົງ; ການສ້າງຕັ້ງຕາແສງຄືນໃໝ່ ເຊິ່ງເປັນຂັ້ນປົກຄອງລັດລຸ່ມສຸດຂອງປະເທດເຮົາ ຫຼືໃນຕໍ່ໜ້ານີ້ ຍັງຕ້ອງສືບຕໍ່ຄົ້ນຄວ້າຄວາມສາມາດ ຫຼື ຄວາມເປັນໄປໄດ້, ມີຄວາມຈຳເປັນ ຫຼືບໍ່ຈຳເປັນ ໃນການສ້າງຕັ້ງສະພາປະຊາຊົນຂັ້ນເມືອງ ຫຼືຈະເອົາການບູລະນະສະພາຂັ້ນແຂວງໃຫ້ສົມບູນເສຍກ່ອນ. ເພີ່ມທະວີຄວາມສາມັກຄີເປັນເອກະພາບ, ຄວາມຮັບຜິດຊອບການເມືອງຂອງສະມາຊິກສະພາແຫ່ງຊາດ ແລະ ຜູ້ທີ່ເຮັດວຽກງານໃນອົງການນິຕິບັນຍັດ. ສືບຕໍ່ເພີ່ມທະວີການພົວພັນຮ່ວມມືກັບລັດຖະສະພາຂອງປະເທດເພື່ອນມິດ ແລະ ການເຊື່ອມໂຍງກັບລັດຖະສະພາສາກົນ ຢ່າງເປັນເຈົ້າການ ບົນພື້ນຖານແນວທາງການຕ່າງປະເທດ ເອກະລາດ, ມິດຕະພາບ ແລະ ການຮ່ວມມືເພື່ອພັດທະນາ; ສະພາແຫ່ງຊາດ ສືບຕໍ່ຕັ້ງໜ້າເຄື່ອນໄຫວພົວພັນວຽກງານລັດຖະສະພາໃນຂອບສອງຝ່າຍ ແລະ ຫຼາຍຝ່າຍ ຕິດພັນກັບການເຄື່ອນໄຫວການທູດປ້ອງກັນເຫດ ແລະ ບຸກທະລຸ ເພື່ອພາລະກິດປົກປັກຮັກສາ ແລະ ພັດທະນາປະເທດຊາດ, ຕ້ອງຕິດພັນກັບການຍູ້ແຮງການພົວພັນຮ່ວມມື ແລະ ເອົາໃຈໃສ່ວຽກງານອື່ນໆ.
ໃນກອງປະຊຸມ, ທ່ານ ນາງ ສູນທອນ ໄຊຍະຈັກ ຮອງປະທານສະພາແຫ່ງຊາດ ໄດ້ລາຍງານໂດຍຫຍໍ້ວ່າ: ກອງປະຊຸມຄັ້ງນີ້ ຈຸດປະສົງຕົ້ນຕໍຄື: ເພື່ອສະຫຼຸບຕີລາຄາການເຄື່ອນໄຫວວຽກງານຂອງສະພາແຫ່ງຊາດຊຸດທີ IX ແລະ ສະພາປະຊາຊົນຂັ້ນແຂວງ ຊຸດທີ II ໄລຍະກາງສະໄໝຂອງແຜນການ 5 ປີ (2021-2025) ແລະ ກຳນົດທິດທາງແຜນການ ເຄື່ອນໄຫວວຽກງານແຕ່ນີ້ຮອດກອງປະຊຸມຄັ້ງປະຖົມມະລືກຂອງສະພາແຫ່ງຊາດຊຸດທີ X ແລະ ສະພາປະຊາຊົນຂັ້ນແຂວງ ຊຸດທີ III; ປຶກສາຫາລື, ແລກປ່ຽນບົດຮຽນລະຫວ່າງສະພາແຫ່ງຊາດ, ສະພາປະຊາຊົນຂັ້ນແຂວງ ກັບບັນດາອົງການຈັດຕັ້ງຂອງພັກ-ລັດ, ແນວລາວສ້າງຊາດ ແລະ ອົງການຈັດຕັ້ງມະຫາຊົນ ຢູ່ຂັ້ນສູນກາງ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນ; ເປັນການໂຄສະນາເຜີຍແຜ່ພາລະບົດບາດ, ສິດ ແລະ ໜ້າທີ່ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດ, ສະພາປະຊາຊົນຂັ້ນແຂວງ ໃຫ້ບັນດາອົງການ ຈັດຕັ້ງທຸກພາກສ່ວນ ແລະ ສັງຄົມໄດ້ຮັບຮູ້, ມີຄວາມເຂົ້າໃຈຫຼາຍຂຶ້ນ.
ກອງປະຊຸມໄດ້ຮັບຟັງການລາຍງານຂອງຕາງໜ້າຄະນະປະຈຳສະພາແຫ່ງຊາດ ເຊິ່ງໄດ້ຕີລາຄາຄືນການເຄື່ອນ ໄຫວວຽກງານຂອງສະພາແຫ່ງຊາດ ແລະ ສະພາປະຊາຊົນຂັ້ນແຂວງ ແຕ່ປີ 2021-2023 ເປັນຕົ້ນດ້ານວຽກການ ເມືອງ-ແນວຄິດ, ດ້ານການປະຕິບັດໜ້າທີ່ການເມືອງ (ດ້ານນິຕິບັນຍັດ ແລະ ນິຕິກຳຂອງທ້ອງຖິ່ນ, ດ້ານການຕົກລົງບັນ ຫາສໍາຄັນພື້ນຖານຂອງຊາດ ແລະ ຂອງທ້ອງຖິ່ນ, ແລະ ດ້ານການຕິດຕາມກວດກາ), ວຽກງານການຕ່າງປະເທດ, ວຽກງານການສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງ, ວຽກງານພົວພັນປະສານງານ, ທິດທາງແຜນການທ້າຍສະໄໝຈົນຮອດກອງປະຊຸມຄັ້ງປະ ຖົມມະລືກຂອງສະພາແຫ່ງຊາດຊຸດທີ X ແລະ ອື່ນໆ.