ລາຍການ

ເຂົ້າສູ່ລະບົບ



ຈຳນວນຜູ້ເຂົ້າເບິ່ງເວັບໄຊ

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
ເລີ່ມນັບຈາກວັນທີ 28/02/2011

ສະຖຽນລະພາບທາງການເງິນ ແລະ ເງິນຕາຫລາຍສະກຸນ ຍັງເປັນບັນຫາແກ່ທະນາຄານ

ຂປລ. ສະຖຽນ​ລະ​ພາບ​ທາງ​ການ​ເງິນ ​ແລະ ​ເງິນຕາ​ຫລາຍ​ສະກຸນ ​ຈໍລະ​ຈອນ​ຢູ່ທັງ​ໃນ​ລະບົບ​ທະນາຄານ ​ແລະ ນອກທະນາຄານ ຍັງ​ເປັນ​ບັນຫາ​ ​ແລະ ຂໍ້ຄົງຄ້າງທີ່​​ບໍ່​ສາ​ມາ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ຕາມ​ກົດໝາຍ​ທີ່​ກຳນົດ​ໄວ້, ລະບົບ​ການ​ຊຳລະ​ເງິນ ​ຍັງ​ບໍ່​ພັດທະນາ​ຢ່າງ​ກວ້າງຂວາງ​ເທົ່າ​ທີ່​ຄວນ.

ທ່ານ ສົມ​ພາວ ​ໄຟ​ສິດ ຜູ້​ວ່າການ​ທະນາຄານ​ແຫ່ງ ສປປ ລາວ ​ໄດ້​ລາຍ​ງານ​​ໃນກອງ​ປະຊຸມ​ສະ​ໄໝ​ສາມັນ​ເທື່ອ​ທີ 4 ຂອງ​ສະພາ​ແຫ່ງ​ຊາດ​ຊຸດ​ທີ VIII ​ໃນ​ວັນ​ທີ 16 ຕຸລາ ນີ້​ວ່າ: ຄວາມ​ຜັນ​ຜວນ ຂອງ​ອັດຕາ​ແລກປ່ຽນ ​ແລະ ລາ​ຄາ​ຮຸ້ນ​ຢູ່​ຕະຫລາດ​ສາກົນ ບວກ​ກັບ​ສະພາບ​ຄວາມ​ເຄັ່ງ​ຕຶງ​ ທາງ​ງົບປະມານ​ຂອງ​ລັດຖະບານ, ຊຶ່ງ​ເປັນ​ອຸປະສັກ ​ຕໍ່​ການ​ຮັກສາ​ສະຖຽນ​ລະ​ພາບ​ເງິນຕາ​ຂອງ​ພວກ​ເຮົາ ​ແຕ່​ການ​ຫລຸດ​ລົງ ຂອງ​ລາຄາ​ນ້ຳມັນ​ໃນ​ຕະຫລາດ​ສາກົນ ​ໄດ້​ເປັນ​ກາລະ​ໂອກາດ​ອັນ​ດີ​ ຕໍ່​ການ​ຮັກສາ​ສະຖຽນ​ລະ​ພາບ​ລາຄາ​ພາຍ​ໃນ​ປະ​ເທດ. ການ​ນຳ​ໃຊ້​ອັດຕາ​ການ​ແລກປ່ຽນ​​ໃນ​ເງື່ອນ​ໄຂ​ ທີ່​ມີ​ສິ່ງ​ທ້າ​ທາຍ​ຫລາຍ​ດ້ານ​ນັ້ນ ​ໄດ້​ເກີດ​ໃຫ້​ມີ​ສ່ວນ​ຕ່າງ​ ລະຫວ່າງ​ອັດຕາ​ແລກປ່ຽນ​ຕະຫລາດ ​ແລະ ທະນາ ຄານ​ຫຍັບ​ຫ່າງ​ອອກ​ຈາກ​ກັນ ​ໃນ​ທ້າຍ​ເດືອນມິຖຸນາ ຜ່ານ​ມາ ຢູ່​ໃນ​ລະດັບ 3,75% ສໍາລັບ​ເງິນ​ກີບ​ທຽບ​ເງິນ​ໂດ​ລາ ​ແລະ 3,08% ສຳລັບ​ເງິນ​ກີບ​ທຽບ​ເງິນ​ບາດ.

​ບັນ​ຫາ​ດັ່ງກ່າວ, ​ເກີດ​ຂຶ້ນ​ແມ່ນ​ຍ້ອນ​ການ​ຕອນ​ສະໜອງ ​ເງິນຕາ​ຕ່າງປະ​ເທດ​ ໃຫ້​ສັງຄົມ​ບໍ່​ພຽງພໍ​ກັບ​ຄວາມ​ຕ້ອງການ ​ແລະ ສ່ວນ​ໜຶ່ງ​ແມ່ນ​ຍ້ອນ​ແຫ​ລ່ງ​ເງິນຕາ​ຕ່າງປະ​ເທດ ​ນອກ​ລະບົບ​ທະ ນາຄານ ທີ່ ຖືກ​ນຳ​ເຂົ້າມາ​ຈາກ​ຕ່າງປະ​ເທດ​ຂອງ​ບຸກຄົນ, ການ​ສົ່ງ​ສິນຄ້າ​ປະ​ເພດ​ຕ່າງໆ​ ຕາມ​ຊາຍ​ແດນ, ການ​ສົ່ງ​ອອກ​ໄມ້, ການ​ສົ່ງ​ອອກ​ໄຟຟ້າ ​ແລະ ບໍ່​ແຮ່, ການ​ລະດົມ​​ແຫລ່​ງທຶນ​ຈາກ​ຕ່າງປະ​ເທດ ​ແລະ ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ ທະນາຄານ​ທະນາຄານ​ທຸລະ​ກິດ ​ແລະ ຮ້ານ​ອັດຕາ​ແລກປ່ຽນ​ຍັງ​ບໍ່​ທັນ​ຮັດກຸມ. ​ເພື່ອ​ຮັກສາ​ສະຖຽນ​ລະ​ພາບ ​ເງິນຕາ​ແຫ່ງ​ຊາດ​ໃຫ້​ໝັ້ນ​ທ່ຽງ ​ໃນ​ 6 ​ເດືອນ​ຕົ້ນ​ປີ, ທະນາຄານ​ແຫ່ງ ສປປ ລາວ ​(ທຫລ) ໄດ້​ຈັດ​ຕັ້ງ​ປະຕິ​ບັດ​ນະ​ໂຍບາຍ ​ເງິນຕາ​ແບບ​ຜ່ອນຄາຍ ດ້ວຍ​ການ​ອັດ​ສີດ​ເງິນ​ເຂົ້າ​ສູ່​ລະບົບ​ເສດ​ຖະກິດ ​ຜ່ານ​ສິນ​ເຊື່ອ ຊຸກຍູ້​ການ​ຜະລິດ, ​ແກ້​ໄຂ​ຄວາມທຸກ​ຍາກ ​ແລະ ລ່ວງ​ໜ້າ​ໃຫ້​ກະຊວງ​ການ​ເງິນ ​ເພື່ອ​ດຸນ​ດ່ຽງ​ງົບປະມານ. ​ໃນ​ການຈັດ​ຕັ້ງ​ປະຕິບັດ​ນະ​ໂຍບາຍ​ເງິນຕາ ທຫລ ​ໄດ້​ສືບ​ຕໍ່​ນຳ​ໃຊ້​ເຄື່ອງມື ​ນະ​ໂຍບາຍ​ເງິນ ຕາ​ທາງ​ອ້ອມ ​ເປັນ​ຕົ້ນ​ແມ່ນ ອັດຕາ​ດອກ​ເບ້ຍ​ພື້ນຖານ​ຂອງ ທຫລ, ອັດຕາ​ສ່ວນ​ເງິນ​ແຮ​ຝາກ​ບັງຄັບ, ​ໄດ້​ສືບ​ຕໍ່​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ການ​ກຳນົດອັດຕາ​ດອກ​ເບ້ຍ​ເງິນ​ຝາກ ​ແລະ ​ເງິນ​ກູ້​ສະກຸນ​ເງິນ​ກີບ ຂອງ​ທະນາຄານ​ທຸລະ​ກິດ ​ຕາມ​ທ່າ​ອ່ຽງຂອງ​ເງິນ​ເຟີ້.

ໃນ​ທົ່ວ​ປະ​ເທດມີ​ທະນາຄານ​ທຸລະ​ກິດ ທັງ​ໝົດ 42 ​ແຫ່ງ, ​ເມື່ອ​ທຽບ​ໃສ່​ທ້າຍ​ປີ 2016 ມີ​ສາຂາ​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນ 2 ​ແຫ່ງ ​ແລະ ໜ່ວຍ​ບໍລິການ​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນ 1 ​ແຫ່ງ, ຮ້ານ​ແລກປ່ຽນ​ເງິນຕາ​ຕ່າງປະ​ເທດ ຂອງ​ເອກະ​ຊົນ ມີ 247 ຮ້ານ ​ແລະ ທະ​ນາຄາ​ນທຸລະ​ກິດ 37 ຮ້ານ ​ແລະ ສະ​ຖາ​ບັນ​ການ​ເງິນ​ 176 ​ແຫ່ງ ທີ່ຢູ່​ພາຍ​ໃຕ້​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ. ນອກ​ນີ້​, ຍັງ​ມີ​ກອງ​ທຶນ​ບ້ານ ​ປະມານ 4.815 ​ແຫ່ງ ທີ່​ບໍ່​ຢູ່​ພາຍ​ໃຕ້​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງຂອງ ​ທຫລ, ຊຶ່ງ​ກອງ​ທຶນ​ເຫລົ່າ​ນີ້​ ສ້າງ​ຕັ້ງ​ຂຶ້ນ​ຕາມ​ໂຄງການ​ຕ່າງໆ ທີ່​ໄດ້​ຮັບ​ການ​ສະໜັບສະໜູນ​ເງິນ​ກູ້​ຢືມ​ຈາກ​ຕ່າງປະ​ເທດ ຫລື ປະຊາຊົນ​ໂຮມ​ກັນ​ສ້າງ​ຕັ້ງ​ຂຶ້ນ​ເອງ. ປັດຈຸ​ບັນ ທຫລ ກຳລັງ​ສຸມ​ໃສ່​ພັດ ທະນາ​ລະບົບ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງທະນາຄານ​ທຸລະ​ກິດ ​ໄປ​ສູ່​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ຕາມ​ຄວາມ​ສ່ຽງ ​ແລະ ຫລັກການ​ຂອງ ບາ​ເຊ​ວ 2 (BASEL 2) ​ເພື່ອ​ຮອງ​ຮັບ​ການ​ເຊື່ອມ​ໂຍງ​ພາກ​ພື້ນ.

ສຳລັບ​ແຜນການ​ປີ 2017 ທີ່​ສະພາ​ຮັບຮອງ​ເອົາ​ແລ້ວ ​ເປັນ​ຕົ້ນ​ແມ່ນ​ ປະກອບສ່ວນ​ຊຸກຍູ້​ການ​ຂະຫຍາຍຕົວ​ຂອງ​ເສດຖະກິດ, ຮັບປະກັນ​ສະຖຽນ​ລະ​ພາບ​ ດ້ານ​ເງິນຕາ​ໃຫ້​ມີ​ຄວາມ​ໝັ້ນ​ທ່ຽງ, ຄັງ​ສຳຮອງ​ເງິນຕາ​ຕ່າງປະ​ເທດ​ຮັບປະກັນ ​ການ​ນຳ​ເຂົ້າ​ໃຫ້​ໄດ້ 5 ​ເດືອນ, ປະລິມານ​ເງິນ​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນ 20%, ​ເງິນ​ຝາກ​ໃຫ້​ຢູ່​ໃນ​ລະດັບ 57% ​ແລະ ຍອດ​ສິນ​ເຊື່ອ​ໃຫ້​ຢູ່​​ໃນ​ລະດັບ 54% ຂອງ GDP, ໜີ້​ເສຍ​ໃຫ້​ຢູ່​ໃນ​ລະດັບ 3% ​ຂອງ​ຍອດ​ສິນ​ເຊື່ອ​ທັງ​ໝົດ. ນອກຈາກ​ນີ້ ທຫລ ​ໄດ້​ສຳ​ເລັດການ​ສ້າງ ​ແລະ ປັບປຸງ​ນິຕິ​ກຳ​ທີ່ເປັນ​ພື້ນຖານ​ ໃຫ້​ແກ່​ການ​ເຄື່ອນ​ໄຫວ​ວຽກ​ງານ ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ຫລັກ​ຊັບ​ຈຳນວນ 7 ສະບັບ ​ແລະ ປັດຈຸ​ບັນ​ມີ​ນິຕິ​ກຳ​ທັງ​ໝົດ 46 ສະບັບ.

 

 



ການເລືອກຕັ້ງ ສສຊ ຊຸດທີVII


ການເລືອກຕັ້ງ ສສຊ ຊຸດທີ VIII

 

You are here: